Traka21 FAQ

Yleisimmät kysymykset ja vastaukset

 

Yleistä

Kuinka monta käyttäjää Traka21-järjestelmällä voi olla?

Traka21-järjestelmällä voi olla enintään 1 000 käyttäjää järjestelmää kohden.

Mitä tapahtuu, jos joku jättää oven auki?

Äänihälytys aktivoituu 60 sekunnin kuluttua. Järjestelmä vaatii sulkemaan oven. Kaikki avaimet pysyvät lukittuina paikoilleen, kunnes PIN-koodi on syötetty.

Kuka voi vaihtaa PIN-koodin? Pystynkö näkemään, milloin käyttäjä vaihtaa oman PIN-koodinsa?

Jokainen käyttäjä voi vaihtaa itse PIN-koodinsa ollessaan kirjautuneena järjestelmään.

Mitä jos käyttäjä unohtaa PIN-koodinsa?

Järjestelmänvalvojat voivat palauttaa PIN-numerot järjestelmänvalvojan valikosta. Jos järjestelmänvalvoja on unohtanut PIN-koodinsa, hänen tulee ottaa yhteyttä jälleenmyyjään väliaikaista pääsykoodia varten.

Kuinka paljon tietoa avainten toiminnasta Traka21 pystyy tallentamaan?

Järjestelmä pystyy tallentamaan jopa 250 000 tapahtumaa.

Mistä Traka21 saa tarvitsemansa virran?

Laitteen tulee olla kytkettynä verkkovirtaan. Lisäakulla toimiva varmennusjärjestelmä huolehtii järjestelmästä virransyötön keskeytyessä (täyteen ladattu akku toimii jopa 12 tuntia).

Mitä Traka21-järjestelmälle tapahtuu sähkökatkoksen aikana?

Jos järjestelmä on yhdistetty verkkovirtaan, ovi lukkiutuu. Jos lisäakulla toimiva varmuusjärjestelmä on käytössä, järjestelmä pystyy jatkamaan toimintaansa jopa 12 tuntia.

Miten paljon Traka21 painaa?

Traka21 ja iFobit (ilman avaimia tai lisäakkua) painavat yhteensä 3,94 kg. Lisäakku painaa 0,63 kg.

Mistä materiaalista Traka21 on tehty?

Ulkokuori on puristettua alumiinia (se tekee siitä erittäin kestävän ja kevyen), sisäosat ovat puristettua ABS-muovia, nekin kevyitä ja kestäviä. Myös iFob on valmistettu ABS-muovista, johon on upotettu RFID-siru.

Mitä vakiovärejä on tarjolla?

Valkoinen

 

Toiminta

Voinko varata avaimen tietylle päivälle tai tunnille?

Traka21-järjestelmässä ei ole tätä ominaisuutta. Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua valitsemaan tarpeisiisi sopivan ratkaisun.

Pystynkö tarkistamaan, kenellä tietty avain on juuri nyt?

Kyllä. Voit tehdä sen käyttämällä kojetaulun näyttöä. Valitsemalla hakutoiminnon näet kaikkien avainten senhetkiset tiedot. Jos avain ei ole kaapissa, voit tarkistaa, kenellä se on, tai jos se on paikallaan, voit nähdä, kuka käytti sitä viimeksi.

Kuka voi lisätä uusia käyttäjiä?

Järjestelmänvalvoja voi lisätä uusia käyttäjiä. Hän voi myös antaa muille käyttäjille järjestelmänvalvojan oikeudet tai perua ne.  Jokaisella järjestelmällä on oltava vähintään yksi järjestelmänvalvoja.

Voinko tarkistaa, onko joku yrittänyt ottaa avaimen, johon hänellä ei ole oikeuksia?

Traka21-järjestelmässä ei ole tätä ominaisuutta. Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua valitsemaan tarpeisiisi sopivan ratkaisun.

Voinko antaa käyttäjille avaimen käyttöoikeuden ainoastaan työajalle?

Traka21-järjestelmässä ei ole tätä ominaisuutta. Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua valitsemaan tarpeisiisi sopivan ratkaisun.

Voinko antaa käyttäjälle avaimen käyttöoikeuden ainoastaan ennalta määrätylle ajalle?

Traka21-järjestelmässä ei ole tätä ominaisuutta. Ota meihin yhteyttä, niin autamme sinua valitsemaan tarpeisiisi sopivan ratkaisun.

Mistä tiedän, mihin avain tulee palauttaa?

Syötettyäsi PIN-koodin ja avattuasi oven näet oranssin valon palautuspaikan kohdalla.

Mitä jos palautan avaimen väärään paikkaan?

Jos avain on palautettu väärään paikkaan, siitä huomautetaan punaisella LED-valolla. Oikea paikka on merkitty vihreällä. Samat tiedot näkyvät kosketusnäytöllä.

Milloin äänihälytys aktivoituu?

Hälytys aktivoituu seuraavissa tilanteissa:

 

  •        Jos ovi jätetään auki
  •        Jos havaitaan tärähdys tai isku
  •        Jos järjestelmään yritetään murtautua

 

Tietääkö käyttäjä, mihin avaimiin hänellä on käyttöoikeus?

Kyllä. Avainpaikat on merkitty kahdella eri värillä. Ne avaimet, joihin käyttäjällä on käyttöoikeus, on merkitty vihreällä LED-valolla. Käyttäjä ei voi poistaa avaimia, jotka on merkitty punaisella LED-valolla. Ne pysyvät lukittuina paikoilleen.

 

Raportointi

Tarvitsenko verkkoyhteyden tai tietokoneen käyttääkseni Traka21-järjestelmää tai tarkastaakseni avainten käyttöraportit?

Et. Traka21 on erillinen edistyneellä RFID-tekniikalla varustettu plug & play -ratkaisu, joten verkkoyhteyttä tai tietokonetta ei tarvita. Näet kaikki raportit suoraan kosketusnäytöltä.

Tarvitsenko sovelluksen tai tietokoneohjelman tarkastaakseni avainten käyttöraportit?

Et. Voit tarkastaa kaikki raportit kosketusnäyttöä käyttämällä. Jos kuitenkin haluat muotoilla tai muokata raportteja, tiedot voi viedä Excel-muotoon tietokoneella muokkaamista varten.

 

Ratkaisut yleisimpiin vikoihin

Yksikkö ei käynnisty.

Mahdollinen syy: Viallinen virtajohto, varmuusjärjestelmän lisäakku tyhjä

Ratkaisukeino: Varmista, että järjestelmä on liitetty virtalähteeseen ja että pistoke on kytketty oikein. Jos laite toimii parhaillaan lisäakulla, akku on voinut tyhjentyä. Varmista, että ladattu akku on asetettu järjestelmään ja että virtajohdot on yhdistetty oikein.

Ovi ei aukea

Mahdollinen syy: Häiriö ovenavausmekanismissa tai jousessa

Ratkaisukeino: Varmista, että järjestelmä on käynnistetty oikein, sillä ovi ei aukea PIN-koodilla, jos järjestelmä ei ole päällä. Avaa järjestelmä pääavaimella  pohjassa olevaa lukituksen ohitusmekanismia käyttämällä. Jos ovi ei edelleenkään aukea, eikä havaita selkeitä esteitä, jousi tai solenoidi saattaa olla viallinen. Siinä tapauksessa ota yhteyttä jälleenmyyjään ongelman ratkaisemiseksi.

Tyhjä näyttö

Mahdollinen syy: Rikkinäinen näyttö, järjestelmä ei käynnistynyt

Ratkaisukeino: Yritä syöttää PIN-koodisi siinä kohden näyttöä, missä numeronäppäimet olisivat. Jos järjestelmän avainäänet kuuluvat, näyttö saattaa olla vaurioitunut. Siinä tapauksessa ota tyhteyttä jälleenmyyjään ongelman ratkaisemiseksi. Jos ääniä ei kuulu, varmista, että järjestelmä on liitetty virtalähteeseen ja pistoke on kytketty oikein.

Järjestelmä on jumittunut

Mahdollinen syy: Ohjelmistovika

Ratkaisukeino: Sammuta järjestelmä ja yritä käynnistää se uudelleen. Viat saattavat korjaantua järjestelmää käynnistettäessä. Varmista, että järjestelmässä on uusin versio ohjelmistosta, sen voi ladata täältä. Jos vika ei korjaannu, ota yhteyttä jälleenmyyjään ongelman ratkaisemiseksi.

iFobin toimintahäiriö

Mahdollinen syy: Viallinen iFobin RFID-tunniste tai häiriö piirilevyssä.

Ratkaisukeino: Aseta kyseinen iFob toiseen tyhjään aukkoon yksikössä. Jos järjestelmä ei tunnista iFobia, vika voi olla iFobin RFID-sirussa, mutta jos järjestelmä tunnistaa sen, vika voi olla piirilevyssä. Yritä asettaa toimiva iFob kyseiseen aukkoon syyn selvittämiseksi. Jos järjestelmä ei tunnista iFobia, palauta yksikkö.

Ovi ei sulkeudu

Mahdollinen syy: Ohitusmekanismi on jätetty avoimeksi, avainnippu tukkii oven, vika lukitusmekanismissa

Ratkaisukeino: Varmista, että ohitusmekanismi on lukittu ja että avainnippu tai muu esine ei estä järjestelmää sulkeutumasta kokonaan.

Ladattava versio näistä yleisimmistä vikojen ratkaisuista löytyy lataussivulta.